Kun vihdoin ja viimein on lämmintä, niin ei ainakaan ensimmäiseksi saisi valittaa kuumuutta. Mutta ei voi mittään: kuumaa on. Eilen avautuneet leimukukatkin selvästi pyysivät tänään kastelua. Minulla kuumuus alkoi hellehatusta huolimatta ottaa päälakeen niin että oli pakko mennä illansuussa pienille nokosille. Särkypilleri, monta lasillista vettä ja lepohetki tekivätkin hyvää. Olin kai yksinkertaisesti vain väsynyt. Läskit, viilettely sinne ja tänne sekä verenpainetauti ja aurinko eivät ehkä ole paras mahdollinen yhdistelmä.

1766795.jpg

Ensin oli aamuherätys tavallista aikaisemmin, kun mies lähti keikalle. Sitten rasin pitkin pihaa: kastelin kasvihuoneen ja poimin vähän vattuja tukahduttavan kuumassa vanhasta kasvihuoneessa ja vielä viinimarjojakin. Nämä menivät tuliaisiksi, kun tänään vietettiin Mumminmurun synttäreitä. Mukavat synttärit olikin. Tytär oli leiponut herkkuja, vaikka valittikin, että eilen oli keittiössä ollut aika kuuma, edes kermasta ei meinannut tulla vaahtoa.

Kun kotiuduin kyläreissulta, oli mies vielä omilla teillään. Kun hän hetken päästä tuli kotiin, niin siinä sitten oli toinen vielä väsyneempi. Minun ei oikeastaan kuuluisikaan valittaa. Minun väsyni ei ole yhtään mitään hänen kipuihinsa verrattuna. Jalkaa oli särkenyt jo menomatkan puolivälistä alkaen. Onneksi keikkapaikalla oli soittajille tuolit. Keikan osa kaksi on huomenna eli silloin tulee vielä uupuneempi miekkonen kotiinsa. --- Kuuluu tuokin vielä valvovan, vaikka lähti aikaisin nukkumaan.

Minä nukuin viime yön tavattoman hyvin. Varmaan aamupuolella näin todella elävän tuntuista unta yhdestä teistä. Istuit miehesi kanssa valkoisen kakluuni-uuninne edessä ja kerroit kuulumisia. En nyt sano nimeä, mutta sitten jos sinä Anonyymi Ystävä kerrot, että sinulle tarjotaan ensi vuoden alusta alkaen Lahden kansanopistosta, niin silloin minä ilmoittaudun ja muistutan tienneeni sen jo viime yöstä lähtien. Tapanani ei ole ollut nähdä enneunia. Sellaista taipumusta ei tietääkseni kellään esiäidilläkään ole ollut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Muutenhan olen viime vuosien aikana useinkin kerrannut unissa vanhoja asioita ja etenkin työvuosien tapahtumia. Lahtea ihmettelen, sillä sinne minulla on vain vähän yhteyksiä enkä ole vuosiin edes käynnyt siellä. Mainitussa oppilaitoksessa en ole koskaan käynyt, jos sitä enää edes on olemassakaan. Tutkailin tosin Suomen kansanopistojen historiaa tässä muutama päivä sitten.

Mutta sokeri pohjalla. Jäin itse kiinni muutamassa blogissa ja pistän tietysti heti vahingon kiertämään. Olisin tosi iloinen, jos sinäkin ilmoittautuisit.Uteliaana ihmisenä minua tietysti kiinnostaa, ketkä täällä käyvät. Teen vastavierailun, jos tapaan uusia tuttuja. Kuten tietysti käyn teidän uskollisten ystävienkin luona kylässä. Meinasin sanoa vanhojen, mutta sen peruutin kiireesti!

KIINNI JÄIT!!

Koska luet tätä tekstiä,niin se tarkoittaa,että sinun täytyy kommentoida minulle jotakin. Kommentoi ihan mitä itse haluat , kunhan vain teet sen.Laita tämä teksti sitten omaan blogiisi ja nappaa kiinni kaikki blogiasi lukevat. Kiinni jäin ensin SeijaP:n blogissa ja heti herään Pappipuikoissa -blogissa.

1766791.jpg