Olen viime aikoina kuvitellut olevani käsityöihminen, kun sellaista sukuakin olen. Tietysti sitä luulee heti suuria, kun  juuri ja juuri on oppinut tekemään sukkaan kantapään. Ylpeys käy lankeemuksen edellä ja heti sainkin muistutuksen.

Olen lähdössä pienelle matkalle ja ajattelin restauroida mukaani yhden college-jakun, joka lämmittäisi matkalla mukavasti flunssaista kroppaani. Perin jakun mieheltäni. Siitä oli vetoketju hajonnut ja siksi mies luopui vaatteestaan. Minäpä päätin korjata jakun ja tekaista siihen pikkuisen levennyksen saman tien. Uhrasin oman vanhan pusakkani, joka aika mukavasti olikin saman mittainen ja väritkin sopivat jollain lailla yhteen. Leikkasin siis huolettomasti kappaleet, joissa oli vetoketju valmiiksi kiinni, kiinnitin ne nuppineuloilla ja vasta kun tuli sovittamisen aika, hoksasin kokeilla vetoketjua. Kas, siinäpä olikin syy miksi tämä jakku oli joskus joutunut romukasaan. Nyt mulla ei ole yhtään ehjäketjuista college-hupparia, mutta runsaasti valmiita paikkoja ja tilkkuja. Mitähän näistä palasista saisi aikaiseksi? Nukkekodin mattoja ehkä.

Ei silti, kyllä minä vielä jonkun ratkaisun tähän perintöjakkuunikin keksin, vaikkei se ehkä tapahdu enää tänään. Olin jo kaavaillut tekeväni hienoja kirjomuksia jakun etumukseen, mutta olkoon nyt tällä kertaa. Halvemmaksi ja etenkin vähemmän stressaavaksi voisi tulla vaikka postimyynnista uuden vaatekappaleen tilaaminen.

Katselimme tänään hanhien muuttoa, mutta niin aina käy, että kamera on sisällä ja kun sen viimein saa ladattua, vaihdettua uudet patterit ja pääsee takaisin pihalle, ei hanhista näy enää pyrstösulkaakaan. Kolmessa komeassa aurassa ne lensivät sillä kertaa kun olin ulkona, mutta mies kertoi nähneensä pari muutakin muuttoparvea. Tänään on varmaan hyvä muuttopäivä.

Kävin lääkärissä ja sain vahvat tropit, joita ilman en ehkä uskaltaisi ajatellakaan matkaa. Poskionteloissa ja kurkussa on tulehdusta. Yskä ja nuha kiusaavat. Kuumetta ei edelleenkään onneksi ole. Mutta odotettavissa oleva reissu ja rakkaiden ystävien tapaaminen piristää. Sehän jo sellaisenaankin parantaisi kaikki  vaivat. Niin että muutamaan päivään en ole tavattavissa. hyvää viikkoa!