Näköjään kevään valoisuus saa kummia aikaan: rupesin  tekemään käsitöitä. Novitan lehti tuli pari päivää sitten ja siitä löytyi prikulleen sopivan kevät-/kesä-/syysliivin ohje, riippuen tietenkin ajankohdasta jolloin hän valmistuu. Aloitin aamulla punnitsemalla kaikki kotona olevat Bambu-langat, joita on runsaasti, mutta vain turhan eri värisiä. Yhtä beessiä, ei ollenkaan minun väriäni löytyí tarpeeksi, joten siitähän minä sitten rupesin virkkaamaan. Olen nyt virkannut sitä noin viisi senttiä, joten ahertamista riittää. - Tulin välillä lepuuttamaan rannettani, joka ehkä kipeytyy virkkuuneulan heiluttamisesta.

Mies rupesi eilen yllyttämään minua maalien ja pensselien kimppuun, kun kuulemma taidot (niin mitkä?) unohtuvat, jos ei niitä käytä. Lupasinkin ryhtyä tuumasta toimeen ja kas, näin jo yöllä untä, jossa suunnittelin tulevaa taideprojektia. Valitettavasti uni ei näyttänyt, onko kyseessä piirustus, vesivärit vaiko öljyvärit. Öljyvärini ovat varmaan jo kuivuneet tuubeihinsa. Säilytän niitä vierassängyn alla, siellä missä hiiret melskaavat, enkä ole toistaiseksi tohtinut vetää esille kapsäkkiä, missä "taiteilijatarvikkeeni" majailevat.

Tällä samaisella miehellä on parhaillaan menossa pasuunaharjoitukset. Hän kävi hakemassa kirjastosta pasuunakoulun ja selvitti äsken minulle perusteellisesti, mitä aikoo tehdä ja miksi. En ymmärtänyt sanaakaan. Soitto kieltämättä kuulostaa erilaiselta.

Vietämme siis taiteellista iltapäivää  Cool  - mukavaa viikonloppua ja onnea kaikille Matildoille, siis nimipäiväsankareille.