Tämä on kolmas kerta. Nyt viimeksi vuodatus jo syytti minua kohtalokkaasta virheestä ja siihen ymmärrykseni sitten päättyikin. Syytäpä vielä kerran, niin siirryn bloggeiin ihan kokonaan!

Ärisen flunssaisena. Tietysti harmittaa, kun tämä pakana ei vieläkään osaa tehdä automaattisia välitallennuksia ja kukapa sitä nyt itse muistaisi tekstejään tallentaa kun vaikka hakee linkkiä omalle sivulleen.... Onneksi en ehtinyt paljon muuta sanoa kuin että tauti jatkuu entistä äkäisempänä. Ei vieläkään onneksi ole kuumetta, mutta muuten oireita on ihan tarpeeksi.

Vaikka kaikki sisä- ja ulkotyöt ovat jääneet tekemättä, olen sentään lueskellut ja kutonut sukkaa. Unisukkani voivat valmistua jo lähipäivinä.

Eilen siirsin nukkekotikuvia Mattila-sivulleni. Siihen yritin äsken saada värkättyä linkkiä, mutta kaikesta päätellen tehtävä oli minulle liian vaikea .

Mattila-sivulla on nyt joka tapauksessa tämän hetken nukketalo-tilanne julkisesti nähtävillä. Moni juttu vaatii vielä paikkaamista, sillä varsinkin kuvissa virheet näkyvät erityisen hyvin. Toisaalta en odota enkä vaadi itseltäni liikaa. Itse asiassa hieno kotimainen nukketalo-kirja, jonka ostin kesällä (ja jonka tekijää en muista mutta jo kansi oli upea) kannusti minua eteenpäin. Ei siinäkään joka sauma ollut suorassa eikä kaikkia maalisudin heilahduksia tekijä ollut korjannut. Tekemisen ilosta minä ainakin olen nauttinut kaikkein eniten..

Käkikellon taulu käsi vähän kun lakkasin vihreällä kynsilakalla sen reunoja.

Sitten kun sukankutominen alkaa kyllästyttää, taidan tehdä vähän pikkuisia mattoja, pöytäliinoja ja muuta liinavaatetta. Tulossa on toinenkin talo, mutta sen mittasuhteista minulla (eikä asiamiehelläkään) ole mitään tietoa. En toistaiseksi ole pohtinut sitäkään, millainen talosta tulee. Mies kannusti illalla: jos talo ei ole hyvä, niin tehdään siitä lintulauta. Pihan lintuset varmaan rakastaisivat kaksikerroksisista lintulautaa.

Siitä muistuikin mieleeni valkoinen kissa. Ei se mihinkään ole hävinnyt pihastamme. Autonrenkaaseen on sen mielestä kiva kyhnyttää selkää ja samalla tarkkailla pihapiirin lintuja. Musta-valkoinen pihanvaltias ei ainakaan toistaiseksi ole saanut karkoitettua tulokasta reviiriltään.